[Wikipl-l] Co decyduje o władzy na Wikipedii?

Karol Głąb kamikaze0007 w gmail.com
Czw, 15 Sty 2009, 23:40:24 UTC

W dniu 16 stycznia 2009 00:13 użytkownik Robert Drózd
<robdrein w poczta.onet.pl> napisał:
> Wychodzi z tego dość głęboki problem socjologiczny. :) Można zadać na
> przykład takie pytania...
>
> 1. Czy możemy mówić o istnieniu władzy na naszej Wikipedii?
>
> 2. Jeśli tak, to jak ją rozumieć? Władza nad artykułami, nad
> użytkownikami, możliwość decydowania nad kształtem projektu?
>
> 3. Co decyduje o władzy na Wikipedii? Pełnienie funkcji
> (administratorzy, członkowie KA), doświadczenie w projekcie, biegłość
> techniczna, liczba edycji? A może empatia, umiejętność zjednywania
> sobie ludzi?
>
> Ciekawią mnie Wasze opinie.

> [...]

To jest niezwykle ciekawa kwestia, i niejednokrotnie się nad tym
zastanawiałem, podczas pracy w projekcie (najczęściej tej dość nudnej
- administracyjnej).

O władzy jako takiej, to raczej nie możemy mówić, mamy tutaj raczej do
czynienia z władzą podzieloną - rozproszoną (tak ja to od wewnątrz
widzę). Analizując od zewnątrz, osoby które reprezentują społeczność
są postrzegane jako te, które będą w mediach, reprezentują nas
wszystkich i cały projekt. Bierze się to zapewne częściowo z niewiedzy
jak nasz projekt funkcjonuje.

Teraz niestety nie mam czasu na głębszą analizę, zatem skończę tylko
na takim zasygnalizowaniu moich głównych wątków myślowych.

Pozdrawiam,
Karol007