[Wikipl-l] Wikiprojekty i ogólne zalecenia i zas ady Wikipedii

ABX abxabx w gmail.com
Śro, 14 Sty 2009, 08:58:05 UTC

W dniu 14 stycznia 2009 01:32 użytkownik Tomasz Ganicz
<polimerek w gmail.com> napisał:
> To niestety pokazuje tylko słabość tego systemu - bo mogą się przecież
> zdarzyć w takim razie bliźniacy, którzy mają takie samo imię, urodzili
> się w tym samym roku i na dodatek w tym samym też zmarli (np: biorąc
> udział w tej samej bitwie). Wówczas i tak nie będzie innego wyjścia
> jak jednak oprócz dat dać im inne rozróżnienie w tytule hasła :-).

Może nawet nie tylko bliźniacy, może z dala od siebie. Najważniejsze
jednak jest to, że to jest tylko "gdybanie" na temat słabości systemu
wobec przypadku którego nikt nie zna, podczas gdy wikihistorycy podali
już kilkanaście bardzo konkretnych przykładów kiedy kwestionowany
system ujednoznaczniania nie działał. Wydaje mi się że za datami
przemawia jeszcze jedna rzecz, w przypadku kiedy linki
ujednoznaczniają osoby nie będące historykami można z kontekstu zdania
(czas) wywnioskować łatwo którym linkiem z zaproponowanych przez popup
ujednoznacznić. Bo jak w artykule o miejscowości jest napisane że w
1245 roku ziemie te należały do Katarzyny VII to co mi po tym że w
popupie jest że mam do wyboru dwie księżne, zakonnicę i królową, jak
ważniejsze jest to że decyzję o tym którą ujednoznacznić podejmę z
okresu ich życia. Do biogramu i tak trzeba zajrzeć, ale już się trochę
oszczędza czasu na wyborze do którego z biogramów zajrzeć. Notabene
rok w zasadach ujednoznaczniania występuje też w przypadku filmów, a
filmów o tym samym tytule jest całkiem sporo:
http://tinyurl.com/9swzls

ABX