[Wikipl-l] Inicjatywa poprawy jakości

Konrad Kurzacz konrad.kurzacz w gmail.com
Śro, 10 Wrz 2008, 10:19:10 UTC

W dniu 10 września 2008 11:20 użytkownik Marcin Cieslak napisał:

> Uważam, że kwestie stabilne nie rozwiążą stawianego przez PMG problemu.
> Rozszerzenie skupia się na poprawie "image" Wikipedii przez eliminację
> oczywistych wandalizmów.
>
> _Zanim_ wprowadzimy wersje stabilne proponowałbym uruchomienie innego
> projektu niemieckiego:

Masz dużo racji co do funkcji poprawy wizerunku Wikipedii poprzez
oznaczanie artykułów jako wolne od wandalizmów (wersje stabilne).
Wydaje mi się jednak, że jedna i druga inicjatywa nie wykluczają się
wzajemnie, a jedynie uzupełniają (tym bardziej że koegzystują na
de.wiki). Inicjatywa poprawiania jakości, o której piszesz ma głównie
na celu bieżące poprawianie jakości nowych artykułów wprowadzanych
przez mniej doświadczonych użytkowników. Wersje stabilne natomiast są
motywacją do tego, aby w krótkim czasie przejrzeć wszystkie istniejące
artykuły pod kątem istniejących wandalizmów, co w przypadku
poprawienia ich jakości nie będzie już takie łatwe.

W zasadzie mamy już podobną inicjatywę stworzoną przez Przykutę:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kooperacja

Różnica polega na tym, że w projekcie Przykuty artykuły do
dopracowania nie są pogrupowane według tematyki i nie są na bieżąco
generowane listy artykułów do poprawienia np. z danego dnia, co IMHO
powinno zwiększyć motywację ludzi do ich poprawiania. Nie wiem też jak
często dane umieszczone na stronie kooperacji są aktualizowane.

ABX podpowiedział mi przed chwilą, że można by zintegrować inicjatywę
poprawiania jakości z de.wiki zaproponowaną przez Sapera z inicjatywą
Przykuty ze strony WP:Kooperacja.

A wersje stabilne IMHO i tak warto wprowadzić, chociażby tylko ze
względu na poprawę wizerunku Wikipedii i zwiększenie wiarygodności
Wikipedii.

Jeśli drogi Przykuto to czytasz, to się proszę do tego pomysłu
ustosunkuj ;) Jeśli pomysł dojrzeje, to oczywiście pomogę z
tłumaczeniem ;)

--
Pozdrawiam
Konrad Kurzacz