[Wikipl-l] Absurdy polskiej kultury - akcja Histmag.org

Dorożyński Janusz dorozynskij w wampnm.webd.pl
Wto, 22 Kwi 2008, 20:46:18 UTC

/
| Oczywiście, że nie. Dlatego udostępniłbym tłumaczenie na "wolnej"
| licencji CC (CC-BY-NC). Pozwala ona na dowolne rozpowszechnianie,
| modyfikowanie itp., ale bez możliwości komercyjnego wykorzystania. I
| to głównie ten warunek uniemożliwiłby wikipedystom wklejenie efektu
| mojej pracy do Wikipedii. Tak więc jeśli ktoś chce pracować za darmo,
| żeby później mógł ktoś komercyjnie z tego korzystać, nie dając nic w
| zamian -- proszę bardzo, niech edytuje dalej Wikipedię. Jednak nie
| wszyscy muszą się chcieć na to godzić.

Ale doskonale wiesz, że CC-BY-NC jest be. Ja nie tak dawno w dyskusji na
liście Stowarzyszenia nieśmiało zapytałem się o taką licencję dla zdjęć
obiektów muzealnych, i prawie że zostałem stratowany ;-) przez
fundamentalistów. Jedynie Polimerek spokojnie i rzeczowo odpowiedział na to
pytanie, że wprawdzie społeczność mogłaby przegłosować (tfu, co za słowo)
wprowadzenie dla jakichś przypadków CC-BY-NC, ale byłoby to nieszczęście.

Jedyna korzyść z tej zadymy była taka, że w związku z moim pochodnym
marudzeniem z kolei na tej liście zmniejszono zabezpieczenie strony
[[Wikipedia:Opisy licencji grafik]] z poziomu "tylko dla adminów" do poziomu
"też dla zarejestrowanych", bo chciałem wpisać informację do zakazie
CC-BY-NC i ND dla innych niż "my-wiedzący".

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński