[Wikipl-l] Muzeum Harcerstwa

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Nie, 13 Kwi 2008, 17:31:53 UTC

Dziś przypadkiem trafiłem do Muzeum Harcerstwa w warszawskich
Łazienkach, więc z ciekawości zapytałem człowieka doglądającego wystawki
(zapewne pełniącego w ten sposób służbę instruktora, czyli
wolontariusza) o możliwość fotografowania obiektów. Ponieważ zapytał
mnie do czego, to wyjaśniłem, że do Wikipedii, ale to potem można
dowolnie rozpowszechniać.

Jak zwykle w takich wypadkach nie mam właściwie żadnej pewności, czy
człowiek, który nie jest obeznany z koncepcją wolnej kultury dobrze mnie
zrozumiał, ale wspomniał tylko o tym, żeby zaznaczać skąd są eksponaty i
dał mi wizytówkę do dyrektora placówki, hm. Katarzyny Traczyk.

Popytałem jeszcze trochę i oczywiście okazało się, że muzeum to nie
tylko te dwie salki, że materiałów zebrano mnóstwo, nie mówiąc nawet o
tych jeszcze nie skatalogowanych, i że reklamują się jedynie "pocztą
pantoflową". Jeśli więc ktoś jest zainteresowany tymi zasobami, to jest
niezła okazja -- ja się nie zajmuję fotografią:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Muzeum_Harcerstwa

A propos -- zdaje mi się, że gdzieś gromadzimy listę muzeów i ich
nastawienie do fotografowania dla naszych celów, proszę o link jeśli
dobrze mi się zdaje.

--
Być dobrym jest szlachetnie. Lecz uczyć innych jak oni mają być dobrzy
jest jeszcze szlachetniejsze i nie wymaga tyle wysiłku.