[Wikipl-l] "Więcej kobiety w sieci" - notka w Przekroju

szwedzki suidisz w gmail.com
Czw, 10 Kwi 2008, 22:00:31 UTC

2008-04-10 (23:49:24) Michał Buczyński wrote:

> Niemniej, ja osobiście, przy całej swojej sympatii dla takich
> nurtów, wolałbym mieć co do tego pewność.
> Czy ktoś zamierza sprawdzać POV tych pań i potrafi to zrobić?

Leinad, ja, Ty, Przykuta? A znajdą się inni.

> Pytam
> się, bo nie będę miał na to czasu, natomiast to *jest ważne*.
> Przecież jest to grupa przychodząca tu w określonym celu,
> niekoniecznie zbieżnym z celami Wikipedii - jak to zauważył Janusz.
> Czyli moim zdaniem celami naukowymi.

Myślę, że bardzo zbieżnym. Z 24 punktów cztery - 12,13,14,19 są
wątpliwe, z tym, że dyskusja o końcówkach żeńskich nadal przed nami,
bo do tej pory wszystko kończyło się w tej sprawie niemerytoryczną
jatką.

> Bardzo cieszę się, że powstaje zwarta grupa rozwijająca Wikipedię i
> przyznaję, też jej kibicuję. :) Natomiast mam nadzieję, że z tej
> radości nie wprowadzimy nadzwyczajnych preferencji dla tych pań i
> nie pozwolimy wprowadzać na Wikipedię czystych POV i OR. Skoro nie
> ma taryfy ulgowej dla uznanych naukowców, tym bardziej nie powinno
> być jej dla bojowniczek gender. :) > Pomoc tak. Współpraca tak. Ale
> bez faworyzowania kosztem innych.

No to jest chyba jasne.

> Na razie widzę tu tylko optymizm.

Ja widzę wręcz przeciwnie, kpiny i dyskredytowanie.

> Zastanawiam się, czy tak samo
> podeszlibyście entuzjastycznie, gdyby ogłosiła się w mediach grupa z
> np. CASE ogłaszając, że będzie walczyć o lepsze i prawdziwsze hasła
> gospodarcze, albo środowisko "Krytyki Politycznej" z misją
> poprawienia haseł politologicznych.

To są akademiczki, a nie politycy, lobbyści itp. grupy. Demagogu:)

> Wszystko ładnie, ale (uwaga, w wielkim skrócie)
>[ciach]
> Więc to nie jest "nauka jak każda inna".

Mistrzu, naprawdę nie nam to rozstrzygać. Wg mojego POV teologia jest
jedną wielką pomyłką, ale nie łażę po Wikipedii za teologami czy
Patermem, żeby ich pilnować; dopóki trzymają się zasad. Połowę nauk
humanistycznych możnaby uznać za ideologiczny kocioł.

szw.