[Wikipl-l] Utrzymywanie stron (było: Komitet Arbitrażowy vs. CheckUser)

Stan Zurek zureks w gmail.com
Wto, 9 Paź 2007, 12:06:28 UTC

Jakiś czas temu próbowałem się wziąć za same strony pomocy, ale
zadanie mnie przerosło. Jedyne co udało się poprawić to strona główna
pomocy, ale teraz chyba pomału znowu zakradła się tam niespójność i
nieporządek. Dla przykładu proszę porównać nasze podwórko:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Spis_tre%C5%9Bci

i "konkurencyjne":

http://en.wikipedia.org/wiki/Help:Contents

Jak widać przejrzystość u nas pozostawia wiele do życzenia.

Na GDJ (chyba) pojawił się pomysł, aby strony pomocy podzielić na
główne kategorie: dla czytelników, dla początkujących edytorów, dla
zaawansowanych/administratorów

Biorąc pod uwagę liczbę stron nieaktualnych i powtórki to wymagałoby
nie lada pracy i to kilku osób. Ale chyba pomału nadchodzi czas, aby
tego typu rewolucję przeprowadzić. W chwili obecnej faktycznie jest
bardzo trudno dotrzeć do niektórych informacji (jeśli w ogóle
możliwe). Przydałoby się opracować jakieś konkretne rozwiązanie
segregowania takich informacji i przede wszystkim prezentacji tych
stron.

Niestety, ostatnim razem kiedy próbowałem poległem w boju. Zrobiłem
przegląd niemal wszystkich stron pomocy i starałem się je odpowiednio
polinkować do głównych stron pomocy, np:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Jak_si%C4%99_porozumiewamy

Nux trochę pomógł i dołożyliśmy ikonki celem wzrokowej szybkiej
orientacji na temat zawartości linkowanej strony. Czy to się sprawdza?
Nie wiem. Faktem pozostaje, że tych stron jest setki, np:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Spis_tre%C5%9Bci_przestrzeni_nazw_Wikipedia

i trzeba by wymyślić jakiś spójny sposób prezentacji i poruszania się
po nich. Do tego oczywiście należy dołożyć aktualizację WSZYSTKICH
dotychczasowych stron. Ale to na pewno nie jest praca dla jednej
osoby...

Zureks