[Wikipl-l] O lystach "znanych osób" z innej strony

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Pon, 8 Paź 2007, 07:20:16 UTC

Dla osób nadal nie przekonanych o tym, że lysty osób "znanych" czy
"zasłużonych" oprócz tego, że łamią zasady Wikipedii to jeszcze
szkodzą mam świetny przykład z życia wzięty.

Skontaktowała się ze mną osoba której biogram miałem przyjemność
edytować pewien czas temu z pytaniem czy nie należałoby usunąć tego
biogramu z Wikipedii oraz nazwiska tej osoby z pewnej lysty "znanych"
ponieważ jak ta osoba to ujęła "to są dla mnie zbyt wielkie nazwiska
aby moja skromna osoba znalazła się obok tych wybitnych".
Pogugłowałem trochę bo szczerze mówiąc o tej osobie wcześniej nie
słyszałem (zupełnie nie moja dziedzina zainteresowań) ale już to co
znalazłem przekonało mnie o 101% encyklopedyczności tej osoby (w skali
ważności Wikipedii około 1 megapokemona).  Odpowiedziałem, że nie
sądzę aby konieczne czy wskazane było usunięcie tego biogramu i po
wzajemnych podziękowaniach za miłą korespondencję na tym stanęło.  Ta
osoba na szczęście nie była nigdy umieszczona na żadnej innej lyście
czy kategorii "ludzie związani z ..." czy "zasłużeni dla ..." bo to
pewnie by jeszcze bardziej ją zażenowało.  A polecam to ku rozwadze
wszystkim zapalonym twórcom lyst którzy uważają za stosowne na każdą
tego typu listę wciągnąć jak najwięcej nazwisk czy to w ramach źle
ukierunkowanego zapału czy źle pojętego patriotyzmu lokalnego.

Jeżeli ktoś już takie rzeczy lubi to zawsze można sobie założyć
lokalną Wikipedię (kurowska wiki służy przykładem) i tam rozwijać
swoje skrzydła twórcze.

--
Michal "roo72" Rosa