[Wikipl-l] Dlaczego funkcja "admina" jest zła

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Sob, 26 Maj 2007, 15:53:18 UTC

On 5/27/07, Radomil Binek <radomilbinek w gmail.com> wrote:
> Ja się obawiam czegoś innego. Adminów jest i tak mało jeśłi idzie o
> ilość pracy. Zatem podział ich na podspecjalizacje może spowodować
> jeszcze większe "braki kadrowe"

Nie sądzę, IMHO, osoby które nie zajmowały się wcześniej patrolowaniem
i tak się nie będą tym zajmowały za to nikt nie będzie im głowy
zawracał o głupoty które ich nie interesują.

> Poza tym będzie to kolejne komplikowanie struktury wikipedii (od
> strony użytkownika). Obecnie jak ktoś szuka admina to szuka admina
> (zazwyczaj byle kogo), a tak to usłyszy, "owszem, ale to nie moja
> działka". Obecny system działa, a mechanizmu który się sprawdza nie
> należy naprawiać, bo jest niemal pewnym, że się go uszkodzi.

Ale dana osoba, ten biedny i nieomalże przysłowiowy Nux, nie byłby
oflagowany jako admin.  Jego wyborem jest opracowanie strony
technicznej Wiki i nikt nie wymagałby od niego aby zajmował się czymś
innym.

> Co do Julo, Nuxa... cóż. Ich suwerenna decyzja. Jeszcze się taki nie
> narodził co by wszystkim dogodził, ale czy warto zaburzać działający
> system po to by spełnić wymagania kilku osób, które adminami nie chcą
> być?

IMHO tak, bo nie ma czegoś takiego jak "admin", to jest ogólna nazwa
która jest zwodnicza i źle opisuje różnorodną działalność takich osób.

--
Michal "roo72" Rosa