[Wikipl-l] Propozycja zmian w szablonach

Piotr PMG Gackowski pmgpmg w wp.pl
Pią, 18 Maj 2007, 19:37:22 UTC

>HMS i USS oraz inne okrety to w zasadzie nie powinny byc disambigi,
>tylko strony o jakiejs nazwie okretu (byla uzyta po raz pierwszy w
>..., pochodzi od...).

Hmm - nie wiedziałem ze tyle tego natrzaskałem.
Disamblingi okrętowe (mogę bez skromności powiedzieć ze do kazdego
przyłożyłem w taki czy inny sposób rękę) powstają według zaleceń
angielskiego portalu militarnego. W każdym ma być od czego nazwa pochodzi,
który okręt (tutaj mogą być ewntualnie problemy z takimi które nie weszły do
służby), jaka klasa (np. krążownik) lata służby i jakieś ciekawostki czy coś
co powoduje ze jest łatwo identyfikowalny ( np Przy USS Missouri
jest/powinna być  uwaga przy pancerniku na pokłądzie kórego podpisano
kapitulację Japonii).

Na angielskiej wiki te hasłą są oznaczone szablonem {{shipindex}}
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Shipindex

Wzorcowe hasło z którego zawsze korzystam przy tworzeniu nowych to
http://pl.wikipedia.org/wiki/USS_Pittsburgh

Z chęcią wprowadziłbym ten disambling okrętowy - bo to pozwoliłoby
obserowować zmiany w linkujących. Tylko do kogo gdzie pisać w tej sprawie ?
Kiedyś miało być prowadzone kategoryzowanie tego - ale Roo sie wycofał bo
niby nie kategoryzujemy disamblingów. Tak wiec-  kto moze podjąc decyzję w
tej sprawie ?

PMG