[Wikipl-l] Wikikonkurs - pieniądze do wzięcia

Ejdzej Wikipedysta ejdzej.wikipedysta w gmail.com
Pon, 7 Maj 2007, 13:17:58 UTC

06-05-07, Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał(a):
> albumów malarskich (jak ktoś ma dostęp do dobrego skanera)

Uściślam: wystarczy zupełnie przeciętny, biurkowy skaner i dobry
program graficzny :) Praktykując "piracenie" malarstwa na wielką skalę
doszedłem do wniosku, że nie wiem jak dobrze wykonany skan i tak
będzie gorszy od fotografii (jak się przyglądam nawet tym gorzej
oświetlonym fotografiom Lestata, to aż mnie żal ściska...): skany
wykonane w 600dpi i tak trzeba potem rozmazywać i skalować, żeby się
chociaż częściowo pozbyć schodków", do tego dochodzą korekty jasności
i kontrastu...: 2000 pikseli to max co się da wycisnąć w rozsądnej
jakości, a biorąc pod uwagę podstawowe zastosowanie (publikacja w WWW)
1600 to aż nadto, żeby dać niezłe pojęcie o obrazie: podziwiać każde
pociągnięcie pędzla i tak można jedynie "na żywo", albumy nie dają
takiej dokładności nawet przed zeskanowaniem, chyba, że dają
powiększenia fragmentów :).

Głupio mi trochę wyciągać rękę po kasę na następny album, kiedy
jeszcze nie "wyrobiłem" jednego, no i żona będzie fukała, że zawalam
znowu zawalam pokoik obrazami... Ale jak się nikt nie zgłosi z taką
propozycją, to ponowię swój pomysł z II edycji :)

Za to mam pomysł, jak wykorzystać album po zeskanowaniu:
Stowarzyszenie może zrobić konkurs na artykuł medalowy związany z
malarstwem (mam nadzieję, że nie byłbym wyłączony z uczestnictwa!).

--
Wikipedysta:A.J.