[Wikipl-l] Świątynia Jowisza na Kapitolu

Autokrata autokrata w wp.pl
Śro, 24 Mar 2004, 03:10:50 UTC

> Jeśli to z jakiejś książki, to nawet jeśli wziąłeś to z internetu,
> wciąż nie możesz tego umieścić na wiki. Jeśli narysujesz od nowa, to
> nie widzę problemów z prawem autorskim - to jest Twoje dzieło, a
> natchnienie możesz czerpać skąd chcesz. Co innego, gdyby to było tylko
> przetworzenie komputerowe ściągniętego obrazka - na ile się orientuję
> to tzw. dzieło pochodne, na które wciąż musiałbyś mieć zgodę autora
> oryginału.

Problem polega na tym, że skan się bezpośrednio nie nadaje, bo jest, jak
nadmieniłem, podły. Ale jestem w stanie, korzystając z dowolnego programu do
obróbki bitmap, *ręcznie*, piksel po pikselu, linia po linii, odtworzyć dość
dokładnie oryginał na podstawie wyglądu skanu. W istocie zaś po prostu na
nim, rysując czarne linie i punkty tam, gdzie powinny być, oraz dając białe
powierzchnie tam, gdzie powinny być. Pytanie, czy to jest "przetworzenie
komputerowe", czy ręczna kopia.

Zaznaczam, że niemożliwe jest, żeby były takie same (skan jest krzywy, mój
rysynek będzie prosty, na przykład), ale mimo to oba rysunki będą łudząco
podobne. Niemniej nie identyczne (skan jest ze szkicu ołówkiem i ma parę
odcieni szarości, mój wytwór to będzie czyste B/W; poza tym będą się różnić
wielkością). No więc? Mam to robić, czy nie?

A.