[Wikipl-l] Szablon pacynkowy niezgody z zasadami polityki prywatności

Maciej Szostek mszostek w gmail.com
Sob, 29 Sty 2011, 20:27:54 UTC

W dniu 29 stycznia 2011 20:07 użytkownik Marcin Cieslak
<saper w saper.info> napisał:

> Nie zgadzam się z tą interpretacją. Dane osoby na koncie pierwotnym pozostają
> ujawione tak jak były i nikomu nie dzieje się krzywda. Ujawnianie powiązań
> między kontami w przypadku naruszeń zasad pacynkowania nie stoi w sprzeczności
> z zasadami prywatności, między innymi dlatego, że pacynka nie jest jako
> taka narzędziem ochrony danych osobowych.

Ja miałem podobną przygodę z GIODO. Jeden ze zbiorów danych, który był
zgłoszony jako zbiór danych osobowych, nie został jako taki
zakwalifikowany. Potem Panowie Inspektorzy zaczęli się zastanawiać, na
ile można te, nieuznane za osobowe, dane powiązać z innymi zgłoszonymi
zbiorami danych osobowych i w ten sposób trafić do konkretnej osoby.
Jurysdykcja nie ta, ale mechanizm podobny - jeśli daje się powiązać
informacje nie będące danymi osobowymi, z takimi, które nimi są, to te
pierwsze też należy za dane osobowe uważać. A szablon wiąże te dane
wprost.

pozdrawiam
msz (piastu)