[Wikipl-l] Pliterki w znacznikach XML

Marcin Cieslak saper w saper.info
Pią, 28 Sty 2011, 23:43:08 UTC

> Znalazłem taki przykład, gdzie w źródle typu XML (<source lang="xml">)
> pojawiają się pliterki w nazwach znaczników i to psuje kolorowanie:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/XSL_Transformations#Przyk.C5.82ad_2
>
> Co ciekawe, po zmianie na typ html4strict pliterki niczego nie psują.
>
> Gdzie to zgłosić, kto się tym parserem opiekuje?

Prawie na pewno ma to coś wspólnego z nieczystymi ustawieniami
językowymi (nie da się ustawić na Wiki fundacji, żeby dla wszystkich było ok).

Rozszerzenie jest tu:

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/mediawiki/wiki/Extension:SyntaxHighlight

Kod tu:

http://svn.wikimedia.org/viewvc/mediawiki/branches/wmf/1.16wmf4/extensions/SyntaxHighlight_GeSHi/?pathrev=80711

błędy zgłoszone przez Wikimedia:

https://bugzilla.wikimedia.org/buglist.cgi?query_format=specific&order=relevance+desc&bug_status=__open__&product=MediaWiki+extensions&content=geshi

ale to tylko nakładka na produkt właściwy:

http://qbnz.com/highlighter/geshi-doc.html

Tyle na razie, dopóki nie zajrzymy we flaki:)

//Saper