[Wikipl-l] Rzepa - Czas na rehabilitację Wikipedii

Przykuta przykuta w o2.pl
Śro, 19 Sty 2011, 20:37:51 UTC

> Pisząc o temacie z taką znajomością, nie jest konieczne afiszowanie się,
> "tak, ja jestem jednym z nich i teraz prawdę wam powiem". To widać chocby z
> faktu obeznania z tematem.
> Ale niestety bardziej mnie przekonuje tenże artykuł "dziegciowy" niz
> "rehabilitacyjny"
>
> Tommy

Zwróciłem uwagę na ostatni fragment:

"A jeśli nie zdoła wytłumaczyć zmieniającemu treść gimnazjaliście i nadzorującemu całość licealiście-administratorowi, że te dodatkowe źródła owszem, istnieją, ale zawierają błędy widoczne tylko dla specjalisty, to będzie musiał oddać cały grant?"

To jednak świadczy o tym, że jest duży problem z komunikacją poprzez sieć. No i problem z tym, że wśród nauczycieli, także akademickich, umiejętność wytłumaczenia nawet prostych rzeczy czasami leży. Jeżeli zamiast chłodnej oceny, aby coś wytłumaczyć, używa się emocji, czy erystyki, to niestety nie tędy droga. Sam im ulegam i wiem, że to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej. Czym innym jest przesyłanie komunikatów, czym innym jest chęć komunikowania się. Jeżeli innych traktuje się z góry (ja jestem doktor, a ty gimnazjalista), to niestety efektów nie ma wielkich, albo nawet nie ma żadnych.

Przykuta