[Wikipl-l] Obsługa NPA - usankcjonowanie obecnej praktyki

Cancre cancre w wp.pl
Sob, 15 Sty 2011, 15:38:04 UTC

Dnia 15-01-2011 o godz. 16:05 Tomasz Ganicz napisał(a):

> No albo zostawić właśnie ten 24-godzinny okres karencji. Wtedy jest
> szansa, że IP nawet zareaguje na szablon w utworzonym przez niego
> arcie. Nie jest to wielki problem - przecież można zrobić kategorię i
> raz na dobę usuwać z niej wszystkie arty. Tak to zdaje się działa na
> Commons.

Czyli że co? Admin - zamiast kasować nowe hasło z ewidentnym NPA -
będzie wstawiać szablon EK? :-)

Nie wydaje mi się, żeby u nas, gdzie standardem jest, że EKi kasuje się
na bieżąco, takie rozwiązanie mogło zdać egzamin (commons to jednak
trochę inny kaliber). Zresztą przecież i tak kasujemy te wszystkie NPA w
większości od razu. Z rejestru usunięć: w okresie 13-15 stycznia co
najmniej 9 haseł poszło z powodu NPA; czyli przyjmując średnio 4 hasła
na dobę, mamy ok. 120 haseł miesięcznie - obecnie zgłoszeń na WP:LNPA
jest 20. A więc na listę trafia ok. 17% przypadków. Pozostałe i tak JUŻ
kasujemy.

Podkreślam raz jeszcze: de facto ta "zmiana" zaleceń jest tylko zmianą
zapisów, bo uzus i tak już od dawna jest inny od formalnych zaleceń. I
powiedzmy szczerze - z tego, że dane hasło odczeka nawet miesiąc, rzadko
coś wynika. Autorzy zgłaszają się także i znacznie później, jak sobie
przypomną to i nawet po pół roku.

A poza tym dziś my jesteśmy w innym miejscu i mamy inną wrażliwość na
pewne sprawy niż te parę lat temu, jak powstawały obecne zalecenia.
Zresztą już w 2004 roku (!) - tutaj link:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Strony_podejrzane_o_naruszenie_praw_autorskich/g%C5%82osowanie
- odbyło się głosowanie, zgodnie z którym przypadki NPA miały być
kasowane od ręki. Dopiero potem odbyło się drugie głosowanie
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:G%C5%82osowania/NPA) w którym
pytanie brzmiało: "Czy zgadzasz się na zawieszenie decyzji podjętej w
wyniku głosowania na tak długo, jak długo NPA będzie się zajmowała
odpowiedzialna osoba lub grupa osób?". Po nim wprowadzono system
oznaczania i "listowania".

Cancre