[Wikipl-l] Obsługa NPA - usankcjonowanie obecnej praktyki

Cancre cancre w wp.pl
Pią, 14 Sty 2011, 17:16:48 UTC

Dzień dobry wszystkim,

Jakiś czas temu na
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_Wikiprojektu:Prawa_autorskie
odbyła się dyskusja nad pomysłem zmiany w "obsłudze" NPA. Uczestników
nie było wielu, więc przesyłam dla ogólnej wiadomości. Zmiana nie jest
chyba specjalnie kontrowersyjna, bo de facto sankcjonuje już stosowaną
praktykę, ale pewnie dla porządku trzeba będzie odbyć jakieś formalne
głosowania, by ją wprowadzić (?).

Streszczając:

Większość stron podejrzewanych o NPA kasowanych jest obecnie od ręki,
bez miesięcznego odczekania na WP:LNPA (jest tam obecnie po paręnaście
haseł, a dawniej bywało nawet koło stu). Procent uzyskanych zgód w
stosunku do wszystkich wpisanych tam stron jest nikły, więc w zasadzie
gra jest niewarta świeczki. Stąd pomysł, by w ogóle pozbyć się tej
procedury w stosunku do nowych stron oraz ewidentnych NPA, pozostawiając
ją jedynie na wyjątkowe przypadki, które wymagają dłuższej analizy.

W praktyce: nowe hasła NPA usuwamy od razu (a BeauBot zgłasza do EK) ,
informując autora, że hasło można odtworzyć, że robimy to w interesie
właściciela PA i że jeśli to on nim jest, to prosimy o zgodę [tu linki].

Przy okazji należy odkurzyć strony związane z PA (nie wiem, czy wszyscy
zauważyli - dzięki Masurowi powstała bardzo użyteczna strona
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Pozwolenia_na_wykorzystanie,
którą polecam Waszej uwadze).

Cancre