[Wikipl-l] Kobiety w Wikipedii/Wikimediach

Marcin Cieslak saper w saper.info
Nie, 13 Lut 2011, 12:40:02 UTC

Zajrzałem do bazy danych uczestników Wikimanii i było 20.1% kobiet
(bez uwzględnienia organizatorów). Co ciekawe, wśród organizatorów
(wolontariuszy) było dokładnie po połowie, przy czym bardzo wielu
wolontaruszy nie było wikipedystami.

Polecam bardzo ciekawą wypowiedź Jamesa Owena, który był naszym
de facto kontaktem ze strony Fundacji:

http://thread.gmane.org/gmane.science.linguistics.wikipedia.wikimania/2082/focus=2104O

  This being said, I do not know if we have been very good at outreaching
  and obtaining some of the vital skills to help grow our community
  and to fill some of the gaps which our core contributors might not
  be interested. This could be a reason why bids are not strong, the
  type of individual who is interested to organize and run a conference
  is not always the type of individual who is interested in editing
  an encyclopedia. As a movement we need to start to welcome the
  skills of individuals who might not meet our standard "type" of
  volunteer and engage them, give them projects let them feel valued.

Wydaje mi się, że to jest właściwie postawiona kwestia. Ostatnio
dochodzę do (smutnego) wniosku, że cechy charakteru potrzebne
do edytowania Wikipedii są dość rzadkie i być może edytowanie
Wiki nigdy nie stanie się udziałem większej części użytkowników
serwisu....

Być może po prostu społeczność != edytorzy Wiki i może powinniśmy
się powoli do tego przyzwyczajać.

//Saper