[Wikipl-l] Prośba od Wikimedia Foundation

Przykuta przykuta w o2.pl
Nie, 6 Lut 2011, 06:25:53 UTC

> Lennartowi to raczej chodzi o coś w stylu procedury logowania do
> Flickra czy Facebooka - to znaczy aby sama procedura zachęcała do
> edytowania i podpowiadała co dalej można zrobić po zalogowaniu i co z
> tego właściwie wynika.  Ludzie się teraz logują i w zasadzie po
> zalogowaniu nic im się nie zmienia. Dostają gdzieś tam w rogu czerwony
> link do strony usera (no, ok - ale co z tego? Nawet jak klikną w to
> się im otwiera puste okno edycyjne z którym zwykle nie wiedzą co
> zrobić) i link do preferencji, która ma całą masę różnych dziwnych
> [...]

Tak, tak. Dlatego właśnie to zaproponowaliśmy (kilka maili dalej)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Nowicjusz/Rejestracja

ale można też zrobić tak, aby to:

http://tinyurl.com/4mnpuww

było też robione po kliknięciu w czerwonolinkową nazwę usera, czyli dodać inpotbuxowy preload w tym komunikacie:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Wikipedysta:Psyburat&action=edit&redlink=1

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=MediaWiki:Newarticletext&action=edit

przykuta

P.S. Mam nadzieje, że ten komunikat nie wyleci z MediaWiki 8 lutego, bo pewien komunikat wyleciał po jakiejś tam zmianie w 2009 i trzeba było go wyprodukować na nowo:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=MediaWiki:Searchmenu-new&action=history

poprzedni miał dodatkowe opcje z brakującymi - wskazywał linki do projektów siostrzanych - np. Wikisłownika.