[Wikipl-l] Prośba od Wikimedia Foundation

Przykuta przykuta w o2.pl
Pią, 4 Lut 2011, 22:07:31 UTC

> Hejkum,
>
> Dostałem prośbę, żeby to puścić na listę. W skrócie:
>
>  Lennart Guldbrandsson chce zreformować sposób zakładania kont w
> projektach Wikimedia i poszukuje osób z polskiej Wikipedii do
> współpracy. Chodzi generalnie o to, że statystyki pokazują, że bardzo
> niski odsetek osób, które zakładają konta wykonują choćby jedną edycję
> i również bardzo wysoki odsetek osób, które zakłada konta zniechęca
> się do edytowania po pierwszej nieudanej próbie. W związku z tym idea
> jest taka, aby sama procedura logowania zachęcała do rozpoczęcia
> [...]

Ja już z nim gadałem. Teraz ankietujemy newbie z pl wiki - czemu zakładają konta - poprzez link do ankiety w welcomecreation

BTW - gdy w listopadzie/październiku wrzuciłem w Welcomecreation zachętę do założenia strony usera, ~3 razy więcej osób ją zakładało, tym samym co najmniej 2 razy więcej ludzi wykonało pierwszą edycję, a ze względu na to, że ta edycja poprzez inputboxa dawała możliwość otrzymania zestawu przydatnych linków, też duża część zaczęła edytować wiki. Właściwie zauważyłem to teraz, gdy podmieniłem link do założenia strony na link do ankiety - ma trwać do 7 lutego. Niestety arbitralnie są dobrane odpowiedzi... Drugą robił Frank Schulenburg  i wygląda ciekawie, szczególnie odpowiedź: "Having a user account under my real name means that everybody will know how I helped improve Wikipedia." Bardziej czuje jak to wygląda od kuchni :)

Więcej na stronie:

http://outreach.wikimedia.org/wiki/Account_Creation_Improvement_Project

i na stronie dyskusji:

http://outreach.wikimedia.org/wiki/Talk:Account_Creation_Improvement_Project

A teraz...

Na meta-wiki Nemo_bis przekonywał mnie, że najlepiej byłoby welcombota do wszystkich puścić, tak mają na it wiki. Ale bot wita bezdusznie wszystkich, a my jednak bardziej personalnie + teraz samopowitanie z inputboxa. IMO warty grzechu byłby mix obu rozwiązań. Samowitający się nie potrzebują bota, pozostali (po powiedzmy kilkunastu minutach od zarejestrowania, jeśli nie wykonali edycji) - mają bota. I tu ważna rzecz - nawet w witajkach dajemy link do edycji sekcji na stronie dyskusji witającego - czyli ja witam i proponuję - że możesz się do mnie zgłosić z problemem klikając "w ten link". Nemo_bis proponował, aby w przypadku bociego witania, dawać losowy link np. do przewodników, czy innych osób, które by chciały w tym brać udział. BTW - część ludzi wita po prostu wlepiając szablon i to się od działania bota nie różni, aczkolwiek sporo osób w powitanie się angażuje i efekty tego są - odpowiedzi powitanych.

przykuta

P.S. Jak zejdą wyniki, to mam pomysł na pewne rozwiązanie. Po rejestracji otrzymujesz zestaw linków odpowiadających (w treści i stronie, gdzie kierują) na twoje (większości) potrzeby. Jeżeli zarejestrowałeś się, aby: a - [link] b - [link] c - [link]