[Wikipl-l] O wikipedii na konferencji o e-zdrowiu

Przykuta przykuta w o2.pl
Nie, 11 Gru 2011, 15:50:49 UTC

> Problemy z Wikipedią jako źródłem informacji:
> - Brak redaktora naczelnego
> - Autorem treści może być przysłowiowy "każdy"
> - Brak informacji o autorach i ich kwalifikacjach, anonimowość
> - Ataki wandali, celowe spamowanie i błędy
> - "wojny edycyjne" użytkowników
> - szybkość z jaką pojawiają się nowe informacje
>
> Nie byłem na tej konferencji, a więc nie wiem, jak  autorka
> komentowała te hasła, choć poprzednia strona sugeruje klimat:
> "Zatarcie granic między nadawcą a odbiorcą, producentem a konsumentem,
> między prawdą a fikcją, między fachowcem a  amatorem, rzeczywistością
> [...]

Widzę zaawansowany research ;)

Jeśli masz namiar na materiał pokonferencyjny, wrzuć tutaj:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:WWM#Raporty_badawcze.2C_publikacje_naukowe

Mnie ostatnio na konfie jeden z uczestników zapytał, czy to prawda, bo takie informacje do niego doszły, że admini na pl wiki to klika gimbusiarzy. Akurat to był młody człowiek. Starsi profesorowie podchodzą (takie są moje doświadczenia) z pewnym zaciekawieniem, albo nie podchodzą.

Przykuta