[Wikipl-l] Infoboksy

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 19 Paź 2010, 09:28:06 UTC

W dniu 18 października 2010 21:12 użytkownik Marcin Cieslak
<saper w saper.info> napisał:

> Niestety, moim zdaniem Paelius ma rację. Jeden z przykładów:
>
> https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/w/index.php?title=Tadeusz_Fiszbach&diff=16884393&oldid=16884243
>
> Taki infoboks nic nie wnosi, tylko zaciemnia obraz sytuacji, bo akurat
> rola tej osoby w polityce zupełnie nie wynika z posłowania w Sejmie,
> przynależność też w niewłaściwy sposób podsumowuje karierę tego polityka.

Ech.. najfajniej by było mieć infoboxów mniej, a bardziej uniwersalne,
tak żeby można było bardziej swobodnie wybierać pola do wypełnienia.
Np: ostatnio szukałem infobox pasujący do klubu wysokogórskiego -
logika by wskazywał,  żeby to był jakiś infobox dla klubu sportowego,
ale w nich jest cała masa obowiązkowych parametrów, które nijak nie
pasują do sytuacji. Np: nie wiedzieć czemu lista dyscyplin sportowych,
które można wpisać do tego infoboxu jest ograniczona do kilkunastu, a
przy pozostałych infobox zgłasza błąd... Za to mamy masę
specjalistycznych infoboxów - oddzielny dla klubów piłkarskich,
oddzielny dla koszykarzy itd. itp... choć one się między sobą różnią
praktycznie tylko kolorem górnej belki i niektórymi, specyficznymi
parametrami...

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/