[Wikipl-l] Cyfrowe Archiwa Tradycji Lokalnej - zaproszenie do projektu Ośrodka KARTA

Powerek38 powerek38 w gazeta.pl
Pią, 8 Paź 2010, 12:15:30 UTC

> Jest też szansa, że ten ich projekt dostarczy sporo materiałów
> źródłowych (głównie zdjęć), które są w domenie publicznej.

No właśnie, w świetle tego, co pisze Olaf, obawiam się trochę, że to
będzie kolejna instytucja gromadząca rzeczy na PD, ale usilnie starająca
się rościć sobie do nich prawa. Jest cały szereg instytucji, które mają
np. stare zdjęcia na swoich stronach, ale zabraniają ich kopiowania
stamtąd - chociażby pod pretekstem tego, że to one dokonały
digitalizacji. Ostatnio mam taki problem np. z Archiwum Narodowym
Australii, które ma bardzo dużo zbiorów on-line, ale surowo zabrania ich
pobierania i publikacji gdzie indziej, choć PD jest ewidentne (zwłaszcza
w świetle australijskiego prawa).

Pozdrawiam!

Powerek38