[Wikipl-l] Référence

Robert Drózd rdrozd w sgh.waw.pl
Czw, 7 Paź 2010, 09:45:29 UTC

Witam,

Dnia 7 października 2010 Tomasz Ganicz napisał:

> O ile dobrze pamiętam to Francuzi proponowali nawet, żeby utworzyć
> osobny projekt referencyjny - takie Refrence Commons - tylko właśnie
> wszystko rozbiło się o to, kto by miał porządkować ten katalog, jak go
> uczynić funkcjonalnym (jak znajdować odpowiednie "fiszki") i jakie by
> były kryteria jego porządkowania.

No właśnie. Już teraz widać, że wprawdzie Francuzi wprowadzili
kategorie, które próbują wspierać linkami co catscana:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cat%C3%A9gorie:Ouvrage_sur_Disney
Ale co one właściwie dają?

Taki projekt ma wyłącznie sens pod warunkiem odejścia od tradycyjnych
form kategoryzacji, a wprowadzenia po prostu przeszukiwalnej bazy
danych. Bo co z tego, że są szablony, a tam autor, tytuł i ISBN, skoro
np. nie mogę szukać po autorze, albo wyłapać duplikatów...

BTW. Wielkie wrażenie na mnie zrobiło to jak Francuzi organizują
niektóre projekty: http://fr.wikipedia.org/wiki/Projet:Disney -
popatrzcie na te zakładki.

Pozdrawiam,
Robert