[Wikipl-l] Spotkanie internautów z premierem Tuskiem

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Sob, 6 Lut 2010, 21:39:32 UTC

masti wrote:
> To kończy subiektywną ocenę spotkania Waszego reprezentanta na spotkaniu
> z rządem. Dzięki pracy tysięcy wikipedystów zostaliśmy uznani za
> znaczącą siłę polskiego internetu i możemy mieć wpływ na stanowienie
> prawa w Polsce. Dziękuję wszystkim, którzy tworząc Wikipedię wykazali,
> że tysiące internautów mogą współpracować w samoregulującej się
> organizacji, która może wpływać na to co polskie prawo mówi o internecie.

Witajcie,

to moze dobra okazja, zeby wspomniec, ze polska Wikipedia i srodowisko
Wikipedystow ją tworzące jest właśnie w ten sposób opisana w rządowym
raporcie "Polska 2030" (którego jestem współautorem) - jako przykład
nowej formy zaangażowania obywatelskiego i budowania kapitału
społecznego. Zdaję sobie sprawę, że to informacja "z brodą", i możliwe,
że od dawna o tym wiecie - ale wiem też, że Raport jest niezłą cegłą, w
której wiele ważnych rzeczy może czytelnikowi umknąć, ze względu na
trochę nieprzystępną formę.

Uważam, że warto dalej iść tym torem myślenia - pokazując Wikipedię jako
wzór nie tylko procesu tworzenia wiedzy, ale także zaangażowania
społecznego / obywatelskiego.

Pozdrowienia,

Alek Tarkowski

--