[Wikipl-l] Noty biograficzne i ściema z uzasadnieniem usuwania

Bukaj bukaj82 w gmail.com
Czw, 16 Gru 2010, 22:21:04 UTC

W dniu 16 grudnia 2010 23:00 użytkownik Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał:
> Mimo, że nie podjęto żadnej decyzji w poczekalni w sprawie not biograficznych - dyskusja utknęła:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Poczekalnia/artyku%C5%82y_za%C5%82atwione_24#Filmy_zagraniczne_-_0-9_i_pozosta.C5.82e
>
> Koledzy z IRCa właśnie kasują kilka lat pracy takich ludzi jak Berasategui, bez ich powiadamiania - choć sugerowano przeniesienie do przestrzeni meta. Po prostu na pałę.
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalna:Rejestr
>
> A żeby się nikt nie burzył i tego nie zauważył, to wstawili sobie flagę bota.
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalna:Rejestr/rights

> [...]

Krótko, bo po tej akcji odechciało mi się chwilowo zajmować Wikipedią.
Gratuluję wszystkim, którzy usuwają noty - żadnych podstaw, żadnej
dyskusji, pod przykrywką, jakby to były zwyczajne administratorskie
czynności, typu dodać/usunąć kategorię.

Notami zajmowało się stale kilkanaście osób, żadna z nich nie miała
szans wziąć udziału w dyskusji, bo jej po prostu nie było. To, co
widzę w Poczekalni, dotyczyło filmów, a nie not, które ktoś przywołał
jedynie w którejś z wypowiedzi, ponadto nie widzę tam podstaw do
usuwania czegokolwiek. Padła tam też propozycja przeniesienia tych
stron do innej przestrzeni, zupełnie przez usuwających zignorowana.
Nawet Berasategui, twórca i główny opiekun not, nie został o niczym
powiadomiony.

To jest całkowity brak szacunku do pracy innych. Gdyby decyzja o
usunięciu została podjęta po merytorycznej, porządnej dyskusji,
przełknąłbym to, skoro większość uważa te strony za zbędne. Natomiast
usuwanie w tym stylu jest dla mnie skandaliczne.

Jakub