[Wikipl-l] Budżet stowarzyszenia

Marcin Cieslak saper w saper.info
Pon, 5 Paź 2009, 16:47:07 UTC

Dnia 05.10.2009 Daniel Koć <kocio w linuxnews.pl> napisał/a:

> I związane z tym drugie pytanie - pytałem po podsumowaniu GDJ czemu niby
> ma powstać osobne stowarzyszenie zajmujące się organizacją Wikimanii?
> Nikt w końcu nie odpisał jakie są postulowane zalety tego rozwiązania. ={

Zacznę od drugiego pytania - masa pieniędzy przeznaczona na Wikimanię
przekroczy prawodopodobnie znacznie (być może wielokrotnie)  budżet roczny
Stowarzyszena Wikimedia Polska i sprowadzi na nie wiele niedogodności
organizacyjnych i skarbowych (jak na przykład konieczność zostania
płatnikiem VAT). Myślę, że szerzej może o tym powiedzieć ktoś z zarządu
Stowarzyszenia Wikimedia Polska.

> Ta trochę a propos - będzie u nas niedługo Wikimania, która jest formą
> zarówno zaszczytu, jak i właśnie aktem nieegoistycznym względem
> światowej społeczności. W związku z tym pytanie: jakie są ogólnie źródła
> finansowania tej imprezy?

> Czy jakieś pieniądze zebrane z 1% są na to przeznaczone, czy może
> np. liczymy wyłącznie na przychylność władz
> miejskich oraz wkład sponsorów?

Jedynymi (jak na razie) źródłami finansowania Wikimanii są:

1) Wikimedia Foundation
2) sponsorzy rzeczowi i pieniężni
3) wpłaty od uczestników

Miasto i/lub województwo pomorskie może zaliczyć się do sponsorów
w punkcie drugim. Nie wydaje mi się, aby stowarzyszenie organizujące
Wikimanię mogło zostać organizacją pożytku publicznego i korzystać
ze środków na 1%.

Przychylam się do opinii wyrażonej na liście przez Władka Majewskiego,
że sposób wydatkowania środków z OPP jest bardzo ograniczony przez
ustawę; jednak ostateczna decyzja leży oczywiście w gestii zarządu
Stowarzyszenia Wikimedia Polska.

--
              << Marcin Cieslak // saper w saper.info >>