[Wikipl-l] Opis bibliograficzny zrodel internetowych

Robert Drózd rdrozd w sgh.waw.pl
Nie, 24 Maj 2009, 20:08:43 UTC

Witam,

Dnia 24 maja 2009 Karol Głąb napisał:

> Myślę, że większość tych, którzy ich nie używają, po prostu nie
> wiedzą o ich istnieniu, bo nie wierzę, że to by im nie ułatwiło
> pracy (wyłączając zwykłe wklejenie url do artu).

Myślę, że niechęć do używania {{cytuj stronę}} i innych bierze się z
niesamowitej sieczki, jaka pojawia się w kodzie po choćby jednym
wstawieniu <ref>(szablon)</ref>. A gdy mamy już ich więcej, kod staje
się nieczytelny i jeśli ktoś nie ma wbudowanego w mózg parsera, to
trudno mu w ogóle śledzić artykuł w tej postaci.

Zastanawiam się czy nie byłoby dobrym zaleceniem aby:
1. Szablony cytuj wstawiać wyłącznie w sekcji bibliografia - ale
starać się nie mieć wyjątku
2. Ewentualne odwołania do źródeł przy poszczególnych refach wstawiać
w formie skróconej, np. z op. cit., aby czytelnik mógł sobie łatwo
zidentyfikować szczegółowe źródło w bibliografii.

To taki trochę częściowy powrót do starego sposobu wstawiania linków,
ale znacząco poprawiający czytelność samych artykułów.

Pozdrawiam,
Robert

--
Robert Drózd