[Wikipl-l] Archiwum The Herald Tribune znika z Sieci -- Wikipedia has a problem

Dorozynski Janusz dorozynskij w wampnm.webd.pl
Czw, 14 Maj 2009, 09:40:37 UTC

/
| ... problemy z trwałością linków miał ...

To jest clou sprawy. Wiara w magiczną jedyność Internetu jako źródła jeszcze
sporo czasu będzie myśleniem magicznym. A faktycznie mamy nieznośna ulotność
Internetu. Nie jest on nadal tym, czym jest biblioteka z papierowymi (lub
innymi) nośnikami. Ja w przypadku odwoływania się do artykułów (również
przeczytanych tylko w Internecie, ale mających odpowiednik tradycyjny)
zawsze podaję je tradycyjnie - autor, tytuł, nazwa periodyku, numer, rok,
strona, i dopiero na koniec, oddzielnie odsyłacz opisany jako "dostępne w
Internecie, ...". Jak odsyłacz zrobi się martwy, to niewiele to zaszkodzi. A
że będą się robiły martwe, to pewne, bo po pierwsze archiwa coraz szerzej
będą przekształcane w płatne (casus HT tego dowodzi, u nas GW i Rz zrobiły
to wikiwieki temu), po drugie wszelkie zwierciadła będą ścigane i zamykane.

Proponuję tę moją praktykę przedyskutować i wprowadzić jako zalecenie dla
przypisów/bibliografii - w przypadku źródeł mających też postać papierową
(książki/artykuły).

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński