[Wikipl-l] Wiki(m|p)edia na maturze

Tomasz W. Kozłowski odder.wiki w gmail.com
Śro, 13 Maj 2009, 14:23:20 UTC

Witam,
spieszę donieść, iż po raz kolejny w tym roku Centralna Komisja
Edukacyjna wykorzystała na maturze (rozszerzona historia, może coś
jeszcze?) materiały z Wikimedia Commons. W arkuszu pojawiły się
zdjęcia monet z wybranych państw starożytnych i zdjęcia wnętrz
kościoła (do rozpoznania wnętrze gotyckie).
Arkusze dostępne są na stronach Gazeta.pl: [1].

Wydaje mi się, że sytuacja ze zdjęciami będzie się upowszechniać z
racji tego, że Commons jest już chyba (i ciągle rośnie!) największym
repozytorium wolnych mediów w Internecie. Niepokoi mnie jednak fakt,
iż po raz kolejny dokładne linki do grafik zostają ucinane. W zeszłym
roku uzasadnienie, iż nazwa grafiki ułatwiała rozwiązanie zadania,
było do przyjęcie -- w tym roku niestety trochę mniej, ponieważ z
czterech grafik jedynie jedna była prawidłowa, a podanie pełnych
linków nie ułatwiało ewentualnego rozwiązania. Jakieś pomysłu co do
sposobu uświadamiania CKE na temat podawania dokładnych linków do
grafik (chyba, że te są PD, ale to inna sprawa)?

== Przypisy ==
*[1] http://zone-2.cdn.gazeta.pl/bi.gazeta.pl/im/0/6598/m6598770.pdf

--
Tomasz W. Kozłowski
Jay Leno  - "Don't forget Mother's Day. Or as they call it in Beverly