[Wikipl-l] Weryfikowalność i nowe hasła

Karol Głąb kamikaze0007 w gmail.com
Wto, 30 Cze 2009, 14:41:54 UTC

W dniu 30 czerwca 2009 16:25 użytkownik Tilia <tiliacordata w gazeta.pl> napisał:

> Bez urazy proszę - może i przyjazny, ale raczej infantylny i (no
> przepraszam) słodkopierdzący. "Hejka, jesteśmy fajni i ty też!" Jak ktoś tak
> do mnie mówi (przerysowałam oczywiście, ale to niuans, chodzi o ideę), to od
> razu jestem podejrzliwa i sprawa zaczyna wyglądać mi niepoważnie. Piszą tu
> nie tylko dzieciaki. Wiele osób zniechęca takie właśnie poklepywanie,
> spoufalanie się itd. Nie wydaje mi się, że brak bezpośrednich zwrotów jest
> czymś złym, a komunikat jest bardziej rzeczowy i czytelny. No ale może to
> rzecz gustu - niepotrzebnie się wtrącam. Już nie będę.

Obecnie większość szablonów jest "sucha", tylko z linkami i na dodatek
czasem za długa. Może trochę za słodko było, ale wyciągnięcie pomocnej
dłoni do nowego użytkownika w zdaniu, w którym zwracamy się do niego
bezpośrednio (nie koniecznie musi to być "Jeśli masz pytania...", "W
razie jakikolwiek trudności czy wątpliwości, śmiało pytaj mnie
lub...") ale może być nieco bardziej wyśrodkowane.

PS. Nie uważam to za niepotrzebne wtrącenie, bo po to tutaj
dyskutujemy, żeby wypracować coś porządnego lub przynajmniej
porządniejszego od tego co mamy.

Karol007