[Wikipl-l] Inny sposób cytowania

Michał Masłowski mtjm w mtjm.eu
Czw, 25 Cze 2009, 19:04:38 UTC

Dnia czwartek 25 czerwca 2009 o 19:56:05 Karol Głąb napisał(a):

> No i tutaj bardzo mądrze mówisz:) Zmiany w MediaWiki + możliwość
> indywidualnego przełączania w preferencjach to najlepsze wyjście,
> które zadowoli znacznie większą ilość czytelników i edytorów niż jedno
> rozwiązanie.

Czyli ogólne rozwiązanie z pełnym wsparciem dla odwołań autor-rok (każda
kombinacja autora, roku i nawiasów mogłaby być zastąpiona numerem odwołania) i
podawania w nich numerów stron (jeżeli robimy to dla weryfikowalności
artykułów).

Co zrobimy ze stylami bibliografii, czyli treścią punktu listy bibliograficznej
(w porównaniu ze stylami odwołań)? Tak jak teraz, porządnie szablonami lub
ręcznie określone, czy jakoś inaczej? Nie wiem czy szablony wystarczą jeżeli
będzie można wybrać w preferencjach styl bibliografii.

Jeżeli zmiana oprogramowania jest potrzebna, to może też można byłoby zrobić
wspólną bazę danych bibliograficznych, np. przestrzeń nazw na dane do wpisów
bibliograficznych? Często jedno źródło jest użyte w wielu artykułach, tak
byłoby łatwiej.

(Do tekstów poza Wikipedią stosuję LaTeX, BibTeX i język angielski, na tym
doświadczeniu opieram te pytania.)