[Wikipl-l] Inny sposób cytowania

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Czw, 25 Cze 2009, 11:04:26 UTC

W dniu 25 czerwca 2009 12:43 użytkownik Michał Masłowski <mtjm w mtjm.eu> napisał:

> Poza projektami Fundacji Wikimedia nie spotkałem odwołań w stylu refów,
> przypisy na dole strony z danymi bibliograficznymi są bardzo rzadkie (poza
> pracami licealistów widziałem chyba jeden artykuł z takimi), a odwołania w
> stylu autor-rok są popularne w tekstach humanistycznych lub w technologiach
> utrudniających użycie odwołań numerycznych. MathWorld stosuje odwołania autor-
> rok.
>
> Podsumowując, nie widzę tutaj lepszego rozwiązania niż odwołania autor-rok z
> numerami stron do zwykłej bibliografii. Są jakieś plany zastąpienia tym refów?

To mało widziałeś chyba. Prawie wszystkie czasopisma naukowe
(przynajmniej chemiczne i fizyczne) stosują system numerowanych
przypisów do listy cytowanych prac umieszczanych na końcu artykułu.
Jedne stosują numery w górnych indeksach a inne numery w kwadratowych
nawiasach, jednak ogólnie stosowanie "numerków" i jednolitej listy na
końcu artykułu jest dość powszechną normą.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/