[Wikipl-l] Problemy konwersji filmików dla Wikimediów

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Pon, 15 Cze 2009, 08:37:08 UTC

Michał pisze:
> To jest nierealne przy ilościach materiałów wrzucanych na projekty.

Być może. Ale przecież są inne projekty webowe, które się tym zajmują -
skoro robimy odnośniki do różnych serwisów mapowych, to czemu nie tu?

> Zużycie zasobów byłoby ekstremalnie wysokie, poza tym taka konwersja
> zajmuje czas. Czas o wiele dłuższy od wysłania pliku. To natomiast
> jest w niezgodzie z duchem "wiki wiki". Straciłbym wiarę w Commons,
> gdybym zaczął oglądać wiadomości, jak na YouTube'ie, że "film jest
> jeszcze konwertowany i nie jest dostępny".

No o tym nie pomyślałem - miałem przed oczami Jamendo, gdzie wysyła się
pliki WAV albo muzyka jest ripowana prosto z płyty CD-audio, a oni sami
konwertują na inne formaty.

Ale nie upieram się że to musi być tak - może nie każdy użytkownik by
chciał czekać, ale w takim razie powinien mieć jasną informację, że może
zrobić to on-line klikając tu, albo zrobić lokalnie i tu są instrukcje z
obrazkami. To już by był duży krok naprzód.

--
Nawet gdy wichura