[Wikipl-l] Problemy konwersji filmików dla Wikimediów

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Nie, 14 Cze 2009, 20:23:06 UTC

Marcin Sochacki pisze:

> Słyszałem dobre słowa na temat programu Handbrake, z tego co widzę ma
>  wsparcie dla Theory: http://handbrake.fr/
>
> Podobno bardzo user-friendly.

O, dzięki.

Ale w ogóle to tak się zastanawiam, czy nie najlepiej by było, gdyby
zintegrować jakieś rozwiązanie rekodujące na serwerze z okienkiem
wrzucania. Co konia obchodzi w jakim formacie ma być filmik...

Rozumiem promocję wolnych formatów, sam bardzo popieram i się cieszę, że
Wikimedia tak poważnie do tego podchodzą (BTW: szykuje się ciekawa
impreza niedługo w NY:
http://linuxnews.pl/open-video-conference/ ), ale to raczej wygląda na
zwykłe zapuszczenie tematu i działa po prostu odstraszająco - na pewno
niczego nie promuje.

Optymalny model edukacyjny dla mas to mi się wydaje menedżer
własnościowych sterowników z Ubuntu: wprawdzie można je zainstalować
jednym klikiem, ale jest informacja co to jest i dlaczego zdecydowanie
nie polecamy:

http://www.michaellarabel.com/index.php?k=blog&i=114

Wtedy jest świadoma decyzja, a o to nam chodzi, a nie przepuszczanie
ludzi przez ścieżki zdrowia żeby się tylko dostosowali do nas. To pewnie
nie jest świadome działanie, ale tak się to odbiera.

--
Nawet gdy wichura