[Wikipl-l] Co jest dokmentem urzędowym: kolejny ważny wyrok SN

Ejdzej Wikipedysta ejdzej.wikipedysta w gmail.com
Pon, 1 Cze 2009, 09:08:26 UTC

W dniu 1 czerwca 2009 10:43 użytkownik Olaf Matyja <olafmat w gmail.com> napisał:
> Czy dobrze rozumiem, że skoro "*to, co pochodzi od urzędu lub innej
> instytucji państwowej, bądź dotyczy sprawy urzędowej, bądź powstało w
> rezultacie zastosowania procedury urzędowej*" jest materiałem urzędowym (wyrok
> z dnia 26 września 2001 r. (sygn. akt IV CKN
> 458/00)<http://prawo.vagla.pl/node/8237>,

Kiedy właśnie teraz SN się rozwodzi, że procedura określała tylko
ogólne ramy, które można było wypełnić zawartością zindywidualizowaną
i twórczą (rozpoznaję tutaj cytaty ze komentarza do prawa
autorskiego), która nie podlega już wyjątkowi z art. 4

Czyli IMHO ten wyrok niczego nie wyjaśnia, a jedynie jeszcze bardziej
gmatwa. Cyt:

Postępowanie przetargowe uregulowane w Prawie zamówień publicznych nie
ma charakteru procedury urzędowej. Przez procedurę urzędową należy
rozumieć postępowanie toczące się przed organami wymiaru
sprawiedliwości, organami administracji publicznej (rządowej,
samorządowej) lub innymi organami powołanymi do podejmowania decyzji
władczych, mających wpływ na sytuację prawną jednostki.

No i co zabroni powiedzieć w przyszłości Sądowi, że tryb ustalania
wzorów banknotów przez NBP, znaczków przez Pocztę Polską czy edycji
BIP w jednostkach aministracji również nie jest procedurą urzędową?

--
Wikipedysta:A.J.