[Wikipl-l] prawa autorskie

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Pon, 14 Gru 2009, 15:49:50 UTC

Witajcie,

warto pamiętać, że o ile nie są to osoby publiczne, to przysługuje im
również ochrona wizerunku, niezależnie od istnienia lub nie praw
autorskich do zdjęcia.

Jeśli chodzi o element twórczy w zdjęciach - wydaje mi się, że należy
przyjąć, iz taki istnieje (wiąże się z kadrowaniem, kompozycją, itp.).
Jedyna interpretacja, z jaką się spotkałem, dotyczącą braku praw
autorskich do zdjęcia ze względu na nie-twórczy charakter zdjęcia, to w
przypadku zdjęć wiernie oddających inny utwór - np. fotograficzne kopie
obrazów.

Pozdrowienia,

Alek Tarkowski

--