[Wikipl-l] prawa autorskie

Dorozynski Janusz dorozynskij w wampnm.webd.pl
Sob, 12 Gru 2009, 19:37:50 UTC

/
| Może ktoś ktoś streścić prawne/legalne implikacje co do zamieszczania
| zdjęć z albumów rodzinnych? Jeśli jest to zdjęcie twarzy (tzw.
| legitymacyjne) to czy wolno założyć że nie ma elementu twórczego?
| Wtedy jest public domain? Co w przypadku innych zwykłych zdjęć
| rodzinnych?
|
| Byłbym wdzięczny mądrym głowom za jakieś komentarze w tej sprawie

Mądrości nic tu do roboty. Liczy się litera prawa i orzecznictwo. A w naszym
przypadku - praktyka i dążenie do maksymalnego bezpieczeństwa prawnego
powodujące rozszerzające interpretacje, czyli że wszystko jest przedmiotem
prawa autorskiego.

Ja osobiście jestem zwolennikiem interpretacji zaważającej, czyli że
większość np. zdjęć takim przedmiotem nie jest, bo nie zawiera absolutnie
żadnego elementu twórczego.

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński