[Wikipl-l] Wywiad z Pawłem Jochymem

EMeczKa emeczka.wiki w o2.pl
Czw, 10 Gru 2009, 18:10:22 UTC

Dnia 10-12-2009 o 16:20:42 rekrutacja napisał:

> Jako (byly) dziennikarz musze powiedziec, ze wywiad jest z technicznego
> punktu widzenia poprowadzony wzorowo. W Europie tradycja dziennikarska
> wymaga, by dziennikarz gral role "adwokata diabla", i najlepsi
> dziennikarze to ci, ktorzy reprezentuja wszystkich tych, ktorzy mogli
> sie sprzeciwic. I nie znaczy to automatycznie, ze sa to poglady
> dziennikarza. Z tego punktu widzenia ten wywiad jest dobrze
> przygotowany, dziennikarz odrobil prace domowa, zna konieczne fakty, zna
> najwazniejsze osie sporu i podnosi krytyczne watpliwosci po to, by
> skonfrontowac z nimi interlokutora.

Nie neguję tego że wywiad, jako całość, jest przeprowadzony w sposób
mogący zainteresować potencjalnego czytelnika. Niepokoi mnie co innego -
łatwość, z jaką dziennikarz nazywa nieznaną mu osobę "oszołomem". Na
jakiej podstawie? Tego się nie dowiadujemy.

Druga sytuacja wspomniana przez Encego, z tym zbanowanym doktorem. Jeśli
się komuś zarzuca takie przewinienia to dobrze by też było podać jakieś
szersze okoliczności. No, ale to nie pasowałoby już do konwencji
artykułu...

Na koniec powtórzę raz jeszcze: plus za to, że redaktor wie w ogóle o czym
rozmawia - to już dzisiaj rzadkość. Ogólnie artykuł wywarł na mnie
pozytywne wrażenie, dlatego tym bardziej szkoda tych zgrzytów.

Pozdrawiam
--
[[Wikipedysta:EMeczKa]]