[Wikipl-l] Błędny opis licencji fotografii - ciekawe

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Czw, 25 Wrz 2008, 11:16:06 UTC

Ciekawa sprawa - w sieci znalazłem taki artykuł:

http://www.polityka.pl/grzyby-nad-polska/Lead33,1139,268867,18/

Pod fotografią jest podpis: "Eksplozja bomby wodorowej. Fot. Wikipedia
(CC BY SA)." Wysłałem do redakcji majla, w którym poprosiłem o
poprawienie opisu - oczywiście Wikipedia nie jest autorem ani
właścicielem praw autorskich, a licencja CC BY SA wymagałaby podania autora.

W końcu udało mi się znaleźć tę fotkę na Commons:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Castle_romeo2.jpg - i
niespodzianka: żadne CC, tylko PD. =}

Poradziłem więc, żeby opisali prawidłowo, np. "Fot.: US DOE, Źródło:
Wikipedia (public domain)", i dodałem, że prawo nie wymaga od nich
żadnego opisu. Wikipedia jako źródło mogła być, bo ta grafika jest
wykorzystana w kilku artykułach na angielskiej wersji, ale ciekawe skąd
oni wzięli to CC?

Jeszcze ciekawiej jest gdy się otworzy wydrukowaną gazetę z tym
artykułem (aktualny numer Polityki), gdzie jest ta sama fotka, ale opis
brzmi "(c) CORBIS". Domyślam się, że może agencja Corbis udostępniła im
po prostu obrazek w wysokiej rozdzielczości, żeby się nadawało do druku,
ale w takim razie nie rozumiem po co sięgali do Wikipedii?

--
Всё идёт по плану