[Wikipl-l] Automatyczna KLASYFIKACJA artykułów

PMG pmgpmg w wp.pl
Pon, 8 Wrz 2008, 20:28:31 UTC

Dnia 8-09-2008 o godz. 22:03 ABX napisał(a):

> To też, jedno drugiego nie wyklucza, sęk w tym że ilość jest duża, a
> my zwykłych (nie trusted) users mamy jak na lekarstwo, automatyczna
> statystyka może ułatwić wskazywanie tego co najbardziej,
> najdynamiczniej, się rozwija i wymaga ponownej oceny ręcznej w
> pierwszej kolejności.
>
> ABX

Jako osoba, która trochę siedzi w tym sprawdzaniu ujmę to tak: przy
obecnych ustawieniach praw do zatwierdzania nie ma szans aby taki system
działał dobrze.
Dlaczego ?

Bo nie obrobię tylu edycji.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:PMG/Raport

Jednak patrząc na użytkowników dodających nowe hasła spokojnie mógłbym
wymienić kilku, którym danie praw "zaufanego użytkownika" (przez co ich
edycji nie trzeba by sprawdzać i ich nowe artykuły byłbyby zatwierdzane
jak adminów - automatycznie) - takich jak np. Histmag (i jego angielscy
parlamentarzyści), jeden user od izraelskich wiosek, jakiś od
chorwackich. Takich ludzi stukających na większą skalę hasła jest sporo.
Część z nich jest moim zdaniem na tyle zaufana że można by im dać
uprawnienia do sprawdzania.

Obecnie liczba zatwierdzanych automatycznie nowych haseł to 4%.
Utworzonych przez adminów 1,2 % i utworzonych przez boty (czyli strony
dyskusji) 2,8 % (dane z raportu). Więc albo zaufamy większej ilości
ludzi, albo ci co to robią będą robili więcej.

Ale całościowo ? Każdą edycję ? Drodzy państwo - proszę mnie nie
rozśmieszać. Sory za taką reakcję, ale naprawde - jeżeli teraz nie można
namówić adminów do tego aby każdy sprawdził choć po 5 nowych haseł, to
uważacie że będzie im sie chciało sprawdzać każdą edycję ?

Poza samym ograniczeniem ilościowym jest także ograniczenie jakościowe.
Nie wiem jak na de wiki są wyłapywane hasła "do sprawdzenia".

Każdego który uważa że zatwierdzanie edycji jest możliwe do wprowadzenia
zachęcam do wejścia tutaj
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna:Nowe_strony&dir=prev&limit=50&hidepatrolled=1
i myknięcia z 10 - 20 haseł. Jeżeli wam się spodoba to wyobraźcie sobie
że będziecie robić coś takiego codziennie.

Dla mnie to tylko odskocznia od tego co powinienem robić. Ale sam wiem
że po godzinie, dwóch stukania stale w jeden klawisz gdy zrobię
powiedzmy "dwa dni" nowych haseł wiem że to jest robota bez końca.

I dlatego bez znaczącego napływu nowych ludzi do "zatwierdzania"
edycji/nowych haseł nie widzę praktycznych możliwości wprowadzenia
takiego rozwiązania. Albo takiego wprowadzenia aby miało to sens.

PMG

Otworzą skocznię im. Adama Małysza!
Co o tym sądzisz?
Wyraź swoją opinię, Klinij: