[Wikipl-l] Propozycja zmiany dotyczacej listy dyskusyjnej KA

Marcin Cieslak saper w system.pl
Sob, 6 Wrz 2008, 19:42:58 UTC

Robert Drózd wrote:

> 3) Za kilka kadencji zabraknąć może kandydatów. ;-) Ale to na razie
> mniej istotny szczegół.

Może trzeba przemyśleć sens tej instytucji....

> Zmieniłbym to i pozostawił na liście dyskusyjnej wszystkich *byłych*
> arbitrów, oczywiście bez prawa głosu i żadnych dalszych obowiazków.
> Mogliby po prostu pełnić rolę doradczą w różnych sprawach
> rozpatrywanych przez komitet.

Sądzisz, że ktoś, kto nie miał czasu na dalsze działanie KA będzie się z
odpowiednią uwagą przyglądał działaniom nowego?

Poza tym będzie się tworzyła kolejna "kasta zasłużonych". To nie
amerykański sąd najwyższy, gdzie "sędziowie nigdy nie odchodzą na
emeryturę rzadko a umierają rzadko".

Być może KA powinien obradować z zasady jawnie.

Jeśli chodzi o przekazanie doświadczenia (ja mam wątpliwości co do samej
instytucji; ale załóżmy...), to lepiej wprowadzić zazębiające się kadencje.

--Marcin