[Wikipl-l] animowane wikibanery

Maciej Łebkowski m.lebkowski w gmail.com
Pon, 20 Paź 2008, 09:09:09 UTC

2008/10/19 Stan Zurek <zureks at gmail.com>:
> Ale tak na poważnie - jak przyciągnąć tych co się "nie znają na
> komputerach", nie korzystają z forum ani bloga, a pomimo tego mają
> ogromną wiedzę (np. ktoś emerytowany)?

Dać możliwość podstłania **treści** w formacie .doc.
Nie na wiki bezpośrednio, rzecz jasna, ale do jakiejs poczekalni,
z której wyjadacze (znaczy się Wy) będą mogli przeklejać do
gotowych artykułów.

BTW, ja nadal, pomimo szczerej chęci, nie mogę się zabrać
do edytowania. I jak czytam poradniki, w których w rozdziale
"absolutne podstawy" jest kilka stron nt. różnych rodzajów
licencji i praw autorskich, to wcale nie poprawia sytuacji.

Mówiąc prosto - z mojego punktu widzenia, na podstawie
materiałów, które widziałem - edycja Wikipedii NIE JEST
prosta i nie wydaje mi się, aby mogło się to zmienić.

A przykładowo:
 - Po co user ma znać tajniki Creative Commons, z pamięci
cytować licencję GFDL i na oko rozpoznawać, czy grafika
jest w PD czy raczej nie. Nie wystarczy, że ją wstawi z podaniem
źródła? Jeśli będzie naruszała prawa autorskie, to ktoś ją
skasuje. Albo poprawi opis, aby był zgodny z licencją. Albo
wymieni na inną.

--
Maciej Łebkowski, http://lebkowski.info/kontakt.php