[Wikipl-l] sprawa pewnego plagiatu

Maciej Dobrut fafuk57 w googlemail.com
Sob, 11 Paź 2008, 18:21:49 UTC

Wczepie tu inny watek zwiazany z plagiatami, ale o szerszych
konsekwencjach. Kupilem wczoraj ksiazke o sektach islamskich (coby
sprawdzic kilka danych- glownie demograficznych- ktore wprowadzilem do
wiki prawie 4 lata temu, opierajac sie na kilkudziesieciu stronach
internetowych i rzadziej ksiazkach). I coz sie okazalo - polowa sekcji
dotyczacej szyizmu jest zerznieta od nas. I problem. Pisalem te
atrykuly opierajac sie na zwykle dosc pewnych stronach internetowych -
teraz czesto sprawdzam te dane w zrodlach pisanych i zdarzaja sie
bledy. Teraz moglbym dodac do bibliografii i zrodel/przypisow
(wiekszosc moich art z tego okresu ich nie miala) ta ksiazke- ale
niestety nie moge, bo ta ksiazka to chyba najlepsze papierowe zrodlo
zbiorcze w jezyku polskim, w 50 % opierajace sie na wiki (sic!). No i
mamy bledne kolo, a ewentualne bledy maja teraz zrodla papierowe, bo
jakiemus docentowi bardziej oplacalo sie spisac od nas niz samemu
poszukac. Piszmy wiec ostrozniej, bo za 50 lat wszystko co napiszemy
moze STAC SIE prawda niezaleznie od stanu faktycznego. Precz z
plagiatem :). Przykladajmy sie bardziej do art, bo potem ktos napisze
skrypt dla studentow przy uzyciu copy/paste z wiki. Pozdrawiam...
Vuvar