[Wikipl-l] WYSIWYG (było: Pouczająca lekcja angielskiego)

Łukasz Garczewski lgarczewski w gmail.com
Wto, 7 Paź 2008, 20:55:38 UTC

2008/10/7 szwedzki <suidisz w gmail.com>:

> Doprawdy?
>
> http://www.mediawiki.org/wiki/Image:Screenshot_Extension_FCKeditor.png
> http://www.mediawiki.org/wiki/Extension:FCKeditor_
> (by_FCKeditor_and_Wikia)
>
> wygląda zacnie, gdzieś to już wdrożono na szerszą skalę?

No to się poczułem wywołany do tablicy. ;)

FCKeditor (którego implementacja MediaWikowa zyska zapewne niebawem
nową nazwę, ale o tym na razie sza) jest rozwijany przez Wikię.
Chłopaki od FCKeditora, którzy zresztą mają biuro w Warszawie chyba,
stwierdzili, że nie chcą się babrać w MW w związku z czym dostaliśmy
go w spadku.

I rzeczywiście, sytuacja wyjściowa była taka jak mówiłem na zlocie
majowym -- przy jakimkolwiek bardziej skomplikowanym kodzie (tj.
szablony z parametrami na przykład) FCK się malowniczo wykładał i
rozwalał artykuł przy zapisie do-ku-men-tnie.

Długo długo nic się z tym ciekawego nie działo. Ale...

Dzisiaj wypuściliśmy pierwszą wersję produkcyjną na jedną z naszych
wiki, celem "rozpoznania bojem". ;)

Jest to wciąż wersja wysoce niedoskonała, obłsugująca jedynie
podstawowe formatowanie (pogrubienie, kursywę, podkreślenie,
przekreślenie, nagłówki), linki oraz listy wypunktowane. In plus:
primo, ten ograniczony zestaw jest obecnie obsługiwany (prawie)
idealnie, scundo -- jeśli tylko w treści artykułu znajduje się coś
skomplikowanego, co mogłoby się popsuć, FCK poddaje się i użytkownik
dostaje tradycyjny edytor. W ten sposób nie powinno się nic popsuć, a
my będziemy mogli stopniowo dodawać nowe unkcjonalności i zdejmować
zabezpieczenia.

Jeśli ktoś chciałby sobie poklikać, zapraszam na
http://fp033.sjc.wikia-inc.com/ -- to jest testowa wiki, można na niej
robić niemal wszystko. Proszę się jednak nie zdziwić jeśli przestanie
działać albo będzie reagować dziwnie. Aha -- no i bądźcie grzeczni,
OK? ;)

Praca nad kolejną wersją trwa. Nie, nie wiem kiedy będziemy mieli
wersję finalną.

Natomiast wasze uwagi i znalezione błędy z pewnością przyspieszą
proces jej powstawania. W razie pytań jestem do dyspozycji -- na
liście i poza nią.

--
Łukasz 'TOR' Garczewski