[Wikipl-l] Pouczająca lekcja angielskiego

Adam Dodek Michalik dodecki w gmail.com
Wto, 7 Paź 2008, 19:21:36 UTC

W dniu 7 października 2008 21:11 użytkownik skx <listy w skxpl.eu.org> napisał:
> Jeśli dobrze zrozumiałem Adama, to wskazał (jeden z licznych pewnie)
> problemów przy tworzeniu takiej aplikacji, a mianowicie sposób w jaki ta
> miałaby uzyskać dostęp do artykułów (temu miałaby służyć ta zagnieżdżona
> przeglądarka). Wikipediafs pozwala takiemu hipotetycznemu edytorowi na
> dostęp do artykułów poprzez zwyczajny system plików (czyli dokładnie tak
> jak Word, który każdy dokument zapisuje jako odzielny plik).

Akurat dostęp do treści i wysyłanie to żaden problem, jest api.php,
szkielet implementacji tego da się zrobić w 2 wieczory (wiem, bo
robiłem), a użytkownikom to nie robi różnicy, czy to zwykłe pliki, bo
i tak nie będą tego edytować ręcznie (gdyby potrafili to nie
potrzebowali by dodatkowej aplikacji), a ponowna implementacja tego na
Windows byłaby masakrycznie trudna (przypominam, że wikipediafs
korzysta z FUSE, zatem działa tylko pod GNU/Linuksem). Zagnieżdżona
przeglądarka byłaby na przykład do podglądu edytowanego artykułu ze
wszystkimi szablonami czy po prostu do przeglądania wiki - mając
dedykowany program nie potrzebujemy już menu bocznego chociażby.

--
Adam Michalik
  vel Dodek Dodecki