[Wikipl-l] Pouczająca lekcja angielskiego

Maciej Łebkowski m.lebkowski w gmail.com
Wto, 7 Paź 2008, 17:25:47 UTC

2008/10/7 szwedzki <suidisz at gmail.com>:
> Bez WYSIWYG projekt będzie nadal zamknięty dla rzesz potencjalnych i
> dobrych edytorów; nasza społeczność ma w tej chwili profil bliski
> linuksowej.

A dlaczego nie zrobić porządnego edytora do wiki? Nie edytora
tekstu, nie edytora WYSIWYG, tylko dedykowanego narzędzia do
MediaWiki/Wikipedii.

Ja przyznam, że ciężko mi zacząć z wiki, bo nie wiem (i nie mam
czasu się dowiedzieć) co powinien zawierać taki podstawowy
artykuł, jak ma być sformatowany, etc, etc.

Ale przypuśćmy, że taki podstawowy use case nowego usera, to
stworzenie krótkiego artykułu. Możemy sobie od razu darować
większość szablonów, niestandardowych rozszerzeń, składni,
infoboksów czy niewiadomo czego.

Więc taki edytorek musiałby mieć to, co FCKEditor (standardowe
edytowanie i formatowanie) plus opcje wiki:
 - dodawanie interlinkow - ale jako osobne okienko, w którym będzie
się zaznaczało inne języki / wklejało linki, a nie jakiestam [[en:bla]].
 - Kategorie, do wyboru z listy (np. takiej, gdzie trzeba wpisac fragment
nazwy i program podpowie; tak jak google suggest)
 - ten boks po prawej (infoboks?) -- zdjecie do wrzucenia z dysku plus
uzupelnienie tabelki z danymi. a nie jakis dziwny szablon, ktory
zwyklego usera przerazi

i tak dalej.

Technicznie przecież to do wykonania - zapewnienie tych podstawowych
funkcjonalności w programie "do wyklikania".
--
Maciej Łebkowski, http://lebkowski.info/kontakt.php