[Wikipl-l] Fwd: Niewidomy a Wikipedia

Stan Zurek zureks w gmail.com
Śro, 26 Mar 2008, 11:17:00 UTC

Ale to jest wywołanie jednej strony? Da się to zaimplementować dla całej sesji?

>  Problem z włączeniem tego na stałe w cookie jak podejrzewam polega na
>  cache'owaniu. Aktualnie duża część wywołań anonimowych użytkowników
>  pobierana jest z serwerów Squida, co znacznie odciąża główne serwery
>  bazodanowe i WWW. Różnorodność skinów powodowałaby obniżenie
>  skuteczności cache'owania (trzeba by trzymać kilka wersji tego samego
>  artykułu), choć pomysł można spróbować przedyskutować na liście
>  technicznej.

A jak działają zwykłe skórki? Z tego co wiem nie wszyscy Wikipedyści
używają domyślnej, a na pewno sporo klikają po różnych stronach?

Nie nie mam zielonego pojęcia jaki ruch generują osoby
niewidome/niedowidzące, ale nie sądzę, aby było to więcej niż 5-10%.
Dlatego też większość cache'owania i tak spełniałaby swoją rolę.

Zureks