[Wikipl-l] Fwd: Niewidomy a Wikipedia

Stan Zurek zureks w gmail.com
Nie, 23 Mar 2008, 16:27:23 UTC

> Pamiętacie dyskusję, jaką kiedyś tu toczyliśmy, co do wielkości czcionek? Pewne problemy są też dla osób niewidomych, korzystających z programów czytających. Podrzucam post, jaki otrzymałem od wikipedystki Łeba z prostym testem jaki przeprowadzony był wśród osób z dysfunkcją wzroku przez dr Dariusza Mikułowskiego, pracownika Instytutu Informatyki Akademii Podlaskiej.

Bazując na tym emailu stworzyłem coś takiego:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Dla_niedowidz%C4%85cych

oraz oczywiście:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Dla_niedowidz%C4%85cych_%28ciemne_t%C5%82o%29

Próbowałem obejść problemy z kolorami używając lokalne CSS (na którym
się kompletnie nie znam) i dla wersji z jasnym tłem to jeszcze jako
tako wygląda, chociaż przydałoby się rozjaśnić kolor niebieski linku
"Przełącz na ciemne tło i jasne litery".

Niestety, wersja z ciemnym tłem działa paskudnie, spis treści ma jasne
tło, a tytułów sekcji w ogóle nie widać. Prosiłbym zatem jakichś
wyjadaczy komputerowych, aby to poprawić, bo fajnie byłoby coś takiego
dołożyć do stron pomocy. Jeśli coś pokręciłem rzeczowo, to proszę o
poprawki tudzież o dodanie innych potencjalnie użytecznych informacji.
Proszę tylko o takie rozwiązanie, aby działało dla niezarejestrowanych
użytkowników, więc personalizacja skórki odpada.

Kiedy będziemy mieć ustawione kolory jak należy, to chciałbym to
wysłać do jakiejś niedowidzącej osoby (np. dr Mikułowskiego) celem
przetestowania.

Pozdrawiam

Zureks