[Wikipl-l] Fwd: Niewidomy a Wikipedia

Witek witekkrypczyk w gmail.com
Pią, 14 Mar 2008, 14:42:15 UTC

14-03-08, Holek <holek.n w gmail.com> napisał(a):
> [...]
>  >  > wyszukiwania. Było by wygodniejsze, gdyby to pole
>  >  > znajdowało się nad wyświetlanym hasłem.
>  >  > 5. Podobne zastrzeżenie można mieć do tego, iż link do strony głównej
>  >  > znajduje się również na dole strony pod całą
>  >  > treścią wyświetlanego aktualnie hasła. Aby niewidomy użytkownik przy pomocy
>  >  > screenreadera mógł je łatwiej odnaleźć
>  >  > powinno być ono umieszczone na górze strony lub być oznaczone jako np
>  >  > nagłówek.
>
> Właśnie dlatego ta zrobiono, aby screen-readery mogły od razu czytać

Przed treścią jest coś takiego:

Chyba we wszystkich skórkach jest to ukryte przez css, ale o ile się
dobrze orientuje, to czytniki powinny to wypowiedzieć. Wie ktoś może w
czym leży problem?

>  >  > powiększające czcionkę na całej stronie i zmieniające jej kolor, kontrast,
>  >  > kolor tła. Strona była by wówczas dostępna dla osób, które nie posiadają
>  >  > programów powiększających.
>
> Jak przy trzecim punkcie. (Chociaż kiepsko widzę próby przekonania
>  devów do tego)

Można przecież przez JS, najlepiej żeby włączało się to w Gadżetach,
bo osobiście nie mam ochoty tego oglądać, pewnie sporo osób
niedowidzących, które używają bardziej ludzkich przeglądarek,
pozwalających zwiększyć rozmiar czcionki na dowolnej stronie też.